
По жп линията Пловдив-Бургас днес започна ремонтът на три тягови подстанции. За модернизацията на станциите в Ямбол, Карнобат и Бургас са осигурени над 21 млн. лева, повечето от Кохезионния фонд.
Ремонтът на подстанциите, по проект трябва да приключи през април 2017 година, посочи генералният директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ Милчо Ламбрев: „Със завършването на тяговите подстанции ще можем да подаваме сигурно напрежение и влаковете вече ще може да се движат със скорости между 100-160 километра в цялата отсечка, тъй като железният път до края на годината ще бъде изцяло подновен.
На въпрос кога най-сетне ще спре извозването на пътниците от жп гарите с автобуси Ламбрев отговори:
С приключването на Айтос – Бургас, където имаме работа по контактната мрежа. Мисля, че в рамките до края на месец септември или началото на месец октомври, и от там насетне няма да има такива неприятни моменти за всички хора, които ползват железопътния транспорт.
В момента средната скорост на влаковете, които се движат между Пловдив и Бургас, е 80-90 километра в час. След приключването и на втората фаза на проекта, а именно ремонт на жп- линията между гарите Пловдив и Михайлово през 2021 година средната скорост от Пловдив до Бургас вече ще бъде 145 км в час разясни Иван Бакалски, шеф на „Сигнализация и телекомуникации“ в БДЖ.
Областният управител на Ямбол Димитър Иванов заяви, че проектът е важен от инфраструктурна гледна точка за града и цялата област. „Убеден съм че сроковете за изпълнение ще бъдат спазени и наистина ще имаме един по- безопасен жп- транспорт и в съчетание с автомагистрала „Тракия“ и останалата инфраструктура на републиканската пътна мрежа, съм убеден, че Област Ямбол става един стратегически център, свързан с транспорта на Република България и съседните страни“, допълни Иванов.